De afgelopen jaren zijn de advertentiekosten van Facebook en andere social media kanalen door het dak heen gegaan. Dat terwijl de advertentie-voorraad van display-advertenties via Google vele malen groter en vaak goedkoper is in vergelijking met de social media concurrentie.

Voor het geval je niet weet wat display adverteren is: Display adverteren is het inkopen van online advertentieruimte op websites van derden. Meestal met visuele advertentie-uitingen.

Nu gaat er waarschijnlijk wel een belletje bij je rinkelen! Ik hoor je denken: O ja, dat zijn die irritante reclames op internet waar ik nooit op klik. Inderdaad. Toch worden er jaarlijks miljarden euro’s verdient met deze vorm van adverteren door bedrijven zoals Google. Dat ecosysteem zou geen bestaansrecht hebben als NIEMAND op die “irritante” advertenties zou klikken en de adverteerders daar geen stuiver mee zouden verdienen.

AdWords display dashboard Media Mate</perch:content>

3 redenen waarom display adverteren interessant is.

Display adverteren is onverwachts interessant. Ook voor kleine ondernemers! Lees hieronder waarom:

  • Je kan mensen bereiken die onlangs interesse hebben getoond in producten en/of diensten die jij aanbiedt
  • Per klik betaal je vaak veel minder ten opzichte van zoekadvertenties of social media advertenties
  • Met een relatief klein budget kan je toch veel nieuwe mensen bereiken
Display dashboard metingen

Onze succesformule voor display adverteren.

Een tijd geleden adverteerden wij voor één van onze klanten via Facebook. Dit met bijna al zijn beschikbare advertentiebudget. Het hoofddoel van de advertenties was om extra nieuwsbrief inschrijvingen te genereren. Dat ging erg goed. Maar op een bepaald moment hadden we een plafond bereikt. Het lukte niet om nog meer nieuwsbrief inschrijvingen te genereren zonder dat de gemiddelde kosten per inschrijving stegen. Dus zijn we opzoek gegaan naar alternatief om toch meer inschrijvingen te kunnen genereren.

Display advertenties verkeer</perch:content>

Lang verhaal kort: De klant zocht naar een manier om het succes van zijn online advertenties verder uit te bouwen. Helaas kon dit niet via Facebook of Instagram.

Oplossing: We besloten een deel van het advertentiebudget dat we op Facebook investeerde, tijdelijk te investeren in display advertenties op Google.

Het resultaat: Tot onze verbazing zaten we binnen enkele dagen al onder de gemiddelde kosten per nieuwsbrief inschrijving van Facebook. Een andere leuke bijkomstigheid was dat er veel meer advertentie-voorraad beschikbaar was in tegenstelling tot Facebook. Hierdoor konden we ook nog eens veel meer nieuwsbrief inschrijvingen genereren voor dezelfde kosten per inschrijving.

Op dit moment genereren we wekelijks enkele duizenden nieuwe emailadressen voor deze klant via display advertenties. En aangezien het grootste deel van zijn omzet via emailmarketing wordt verzilverd hoeven wij niet uit te leggen dat impact van deze display advertenties enorm is.

Benieuwd of display advertenties ook voor jou kunnen werken?

Wat je van ons kan verwachten

1

Kennismaking

We inventariseren jouw wensen en marketinguitdagingen.
2

Analyse

We analyseren je doelgroepen, website en eerder behaalde resultaten.
3

Strategie & Planning

Op basis van de inzichten uit de analyse maken we een concreet aanvalsplan.
4

Lancering

We richten alle systemen optimaal in en lanceren je campagnes.
5

Monitoren & Optimalisatie

We analyseren dagelijks je resultaten en brengen verbeteringen aan.
6

Rapportage

Elke week informeren wij je over de behaalde resultaten.
Media Mate office koffie

New Faith Network

New Faith Network is een streamingdienst met christelijke films, series en documentaires. Het videoplatform bevat een combinatie van eigen producties en (internationale) content van derden. Inmiddels is New Faith Network een begrip binnen de christelijke gemeenschap, maar begin 2018 was dit nog anders. Medio mei 2018 zijn wij een marketingtraject gestart waarbij wij New Faith Network op zowel strategisch als operationeel niveau zijn gaan ondersteunen.

Het primaire doel van New Faith Network is om zoveel mogelijk proefabonnees te genereren met het beschikbare marketingbudget. Omdat de bestaande marketinginzet geen resultaten liet zien, hebben we in de beginfase verschillende advertentiekanalen getest om te bekijken welke de beste response leverden. Advertenties op Facebook en Google bleken de grote winnaars te zijn. Al snel hebben we deze kanalen uitgebouwd, wat resulteerde in een toename in het aantal proefabonnees van 778% in Q2 2018 ten opzichte van Q1 2018. Een groei van honderden proefabonnees per kwartaal naar enkele duizenden proefabonnees per kwartaal.

+778%

Toename totale
aantal proefabonnees

+1.300%

Toename conversieratio
van de betaalde verkeersbronnen

-90%

Daling kosten per
proefabonnee van de
betaalde verkeersbronnen