New Faith Network
New Faith Network is een streamingdienst met christelijke films, series en documentaires. Het videoplatform bevat een combinatie van eigen producties en (internationale) content van derden. Inmiddels is New Faith Network een begrip binnen de christelijke gemeenschap, maar begin 2018 was dit nog anders. Medio mei 2018 zijn wij een marketingtraject gestart waarbij wij New Faith Network op zowel strategisch als operationeel niveau zijn gaan ondersteunen.
Het primaire doel van New Faith Network is om zoveel mogelijk proefabonnees te genereren met het beschikbare marketingbudget. Omdat de bestaande marketinginzet geen resultaten liet zien, hebben we in de beginfase verschillende advertentiekanalen getest om te bekijken welke de beste response leverden. Advertenties op Facebook en Google bleken de grote winnaars te zijn. Al snel hebben we deze kanalen uitgebouwd, wat resulteerde in een toename in het aantal proefabonnees van 778% in Q2 2018 ten opzichte van Q1 2018. Een groei van honderden proefabonnees per kwartaal naar enkele duizenden proefabonnees per kwartaal.
+778%
Toename totale
aantal proefabonnees
+1.300%
Toename conversieratio
van de betaalde verkeersbronnen
-90%
Daling kosten per
proefabonnee van de
betaalde verkeersbronnen
Cryptohopper
Cryptohopper levert trading software voor daghandelaren van Cryptocurrencies zoals Bitcoin. De oprichters benaderde ons voor het verbeteren van hun huidige Google Ads.
De campagnes waren erg succesvol in het genereren van gratis gebruikers. Betalende gebruikers genereren was echter nog een uitdaging. Helemaal omdat de gehele Cryptomarkt in een neerwaartse spiraal zat en cryptohandelaren de hand meer op de knip hielden.
Na een uitgebreide data analyse van de doelgroep, advertenties en zoekwoorden werd duidelijk dat er onnodige verspilling plaats vond. Door het beschikbare budget te concentreren op de locaties en zoekwoorden die relatief veel betalende gebruikers opleveren maakte we een gigantisch verschil.
Daarnaast hebben we de biedstrategieën verbetert en advertenties nog meer toegespitst op de zoekintentie van de Google-gebruikers. Hierdoor hebben we de kosten per betalende gebruiker nog verder kunnen drukken.
+392,3%
Toename conversiepercentage
(betalende gebruikers)
-36,2%
Afname kosten per
betalende gebruiker
+15,2%
Toename aantal
betalende gebruikers
Positive Psychology Program
Positive Psychology Program is een e-learning bedrijf dat wetenschappelijk onderbouwde trainingen en behandelmethodes ontwikkeld voor psychologen en trainers. Deze trainingen worden volledig online aangeboden in de vorm van videocursussen.
De uitdaging van Positive Psychology Program was tweeledig. Allereerst wilde Positive Psychology Program op consistente en kostenefficiënte wijze emailadressen verzamelen. Ten tweede wordt er om de paar maanden een nieuwe cursus op de markt gebracht ofwel een actie georganiseerd voor een bestaande cursus. Aan ons was de taak om bij deze lanceringen/acties zoveel mogelijk verkopen te behalen.
+298%
ROI over de lancering
Ziekte Vrij Leven
Ziektevrijleven.nl is online platform gericht op mensen met diabetes type 2. Het platform voorziet deze mensen van tips en methodes om met hun diabetes om te gaan en uiteindelijk de ziekte “om te keren”. Dit doen zij in de vorm van blogs, online cursussen, papieren cursussen en receptenboeken.
Na een redelijk succesvolle lancering van hun eerste informatieproduct in april 2018 kakte de verkopen weer in. Dit was geen houdbare situatie voor de eigenaren van het platform.
Medio Juni 2018 gingen wij van start met een online marketingtraject voor Ziektevrijleven.nl. We begonnen met emailadressen genereren via Facebook Advertenties. Al snel kwamen daar Google Ads bij.
Binnen enkele weken steeg het aantal nieuwsbrief inschrijvingen, bestellingen en omzet in de juiste richting. En dit ook nog eens met een positieve ROI. Dit werd alleen nog maar beter toen we bezoekers die net een bestelling hadden geplaatst, een upsell gingen aanbieden.
+189%
Toename totale
omzet
+146%
Toename nieuwsbrief
aanmeldingen
+187%
Toename aantal
bestellingen
Wendy’s DISQ Club – Black Friday Actie
WENDY’s DISQ Club is een online personal trainingsprogramma van Wendy van Dijk. Door WENDY’s DISQ Club is een eigen personal trainer voor iedereen binnen handbereik. Met behulp van de DISQ, een mobiele gym kun jij dagelijks sporten. Je traint dagelijks 10 minuten met DISQ, dit is goed in te passen in een druk leven en goed vol te houden. Na 21 dagen stem je met je personal trainer jouw ideale trainingsweek af, om jouw gewenste resultaat te bereiken.
Tijdens het weekend van Black Friday (2018) lanceerde we een onweerstaanbare deal. Bij een half jaar abonnement kreeg je tijdelijk een half jaar gratis. Kortom een jaarabonnement voor de prijs van een half jaarabonnement. Fit voor nog geen euro per dag. De impact van onze advertising was aanzienlijk. 74% van de aankopen was een direct gevolg van de advertentiecampagnes die wij hadden ingezet.
-42,9%
Afname kosten per aankoop
5.544%
ROI op advertentiebudget
2B Connected
2B Connected is de Nederlandse matchmaker voor makelaars en hypotheekadviseurs.
Zij bezitten één van de grootste netwerken aan werkzame makelaars en hypotheekadviseurs.
Wij beheren ruim een jaar Google Ads en Facebook Advertenties.
Voor de doelgroep van 2Bconnected is de locatie van zijn/haar nieuwe werkgever één van belangrijkste factoren voor het kiezen van een nieuwe werkgever. Dit werd nog eens bevestigd door de vele lokale zoekopdrachten die naar voren kwamen in ons zoekwoordonderzoek. Door de zoekwoorden, locatietargeting, advertenties en landingspagina’s optimaal op elkaar af te stemmen wisten wij de huidige advertentieresultaten aanzienlijk te verbeteren. Zie hieronder het resultaat.
+189%
Toename sollicitaties
-54,2%
Afname kosten per sollicitatie
+75%
Toename websiteverkeer